Αλλαγη υπολογισμου τελους ταξινομησης αυτοκινητων, αυξηση Φ.Π.Α., αλλαγες στα τεκμηρια διαβιωσης.

Τέλος ταξινόμησης αυτοκινήτων

Τι συνέπειες θα υπάρξουν από τις ριζικές αλλαγές στην φορολογία αυτοκινήτων ΙΧ;

Νέο νομοσχέδιο πρόκειται να κατατεθεί προς ψήφιση την ερχόμενη εβδομάδα στη βουλή και να ισχύσει από την 1η Ιουνίου. Το νομοσχέδιο που προωθείται περιλαμβάνει ριζικές αλλαγές στη φορολογία των οχημάτων, στα τέλη και στα τεκμήρια διαβίωσης.

Οι τιμές των καινούριων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην λιανική πώληση αναμένεται να αυξηθούν εξαιτίας της αλλαγής του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης, καθώς και της αλλαγής του ΦΠΑ από το 23% στο 24%, αλλά και λόγω της λήξης του μέτρου της απόσυρσης στις 31/05/2016.


Το υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζει τις εξής αλλαγές:

  • Κατάργηση του κριτηρίου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση για τη φορολόγηση τους. Ο υπολογισμός του τέλους ταξινόμησης θα γίνεται με βάση τη λιανική τιμή (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης. Δηλαδή η φορολόγηση των καινούργιων αλλά και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα απορρέει από την αξία λιανικής του κάθε μοντέλου που θα δηλώνει ο κάθε εισαγωγέας στην Υπηρεσία Αξιών του Τελωνείου. Σήμερα τα καινούργια αυτοκίνητα κατά την εισαγωγή τους φορολογούνται βάσει της εργοστασιακής τους αξίας αλλά και του κυβισμού του κινητήρα με συντελεστές 5% έως 50% και επιπλέον τον ΦΠΑ. Όσα μοντέλα εκτελωνίζονται με χαμηλά τιμολόγια θα υποστούν τεράστιες επιβαρύνσεις μέρος των οποίων θα κατακυλιστεί στις Αξίες Λιανικής. Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς υπάρχει ο κίνδυνος αποχώρησης εταιρειών ακριβών αυτοκινήτων από την Ελλάδα...
  • Επανασχεδιασμός τεκμηρίων διαβίωσης με βάση τις λιανικές τιμές πώλησης. Σήμερα τα τεκμήρια υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό και τα έτη παλαιότητας. Αυτό σημαίνει ότι ένα ΙΧ 1.800 κ.ε. εμπορικής αξίας 20.000 ευρώ έχει το ίδιο τεκμήριο (7.600 ευρώ) με ένα ΙΧ ίδιου κυβισμού και εμπορικής αξίας 35.000 ευρώ. Το σύστημα αυτό θα αλλάξει και τα τεκμήρια θα υπολογίζονται με βάση τις λιανικές τιμές και συντελεστές που θα οδηγούν σε απομείωση της αξίας τους. Η αλλαγή στα τεκμήρια φέρνει ανατροπές και στον φόρο πολυτελούς διαβίωσης ο οποίος σήμερα επιβάλλεται για τα ΙΧ 1.929 κυβικών εκατοστών και άνω ανεξαρτήτως αξίας. Σε περίπτωση που ο φόρος αυτός θα υπολογίζεται με βάση την αξία λιανικής, τότε θα αλλάξει ριζικά το τοπίο στην αγορά. Εκατοντάδες χιλιάδες φορολογούμενοι που κατέχουν αυτοκίνητα λιανικής αξίας ενδεχομένως άνω των 20.000 ευρώ, θα επιβαρυνθούν με φόρο πολυτελούς διαβίωσης ανεξάρτητα από τον κυβισμό των ΙΧ.
  • Αύξηση του Φ.Π.Α. από το 23% στο 24%. Το μέτρο αυτό θα επηρεάσει τις τιμές λιανικής πώλησης αυξάνοντας τες τουλάχιστον κατά 100 €. Θα εξεταστεί ο έλεγχος στοιχείων στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα λόγω του ότι υπάρχουν κάποιοι που προβαίνουν στην αγορά οχήματος από άλλη χώρα της Ε.Ε μη καταβάλλοντας Φ.Π.Α. ούτε στο κράτος προέλευσης του αυτοκινήτου που πρωτοκυκλοφόρησε, αλλά ούτε και στην Ελλάδα. Το Υπουργείο Οικονομιών θέλει να σταματήσει το κόλπο που κάνουν εταιρείες ενοικιάσεων ή χρονομίσθωσης αυτοκινήτων που έχουν απαλλαγή από το Φ.Π.Α. και δημιουργούν "εικονικές" μεταβιβάσεις σε ιδιώτες στο κράτος που πρωτοκυκλοφόρησε το όχημα και έχει σαν αποτέλεσμα την μείωση τιμολογίου κατά την εισαγωγή του. 
  • Αναπροσαρμογές τελών κυκλοφορίας. Αν ισχύσει το κριτήριο της εμπορικής αξίας και της παλαιότητας και όχι τα κυβικά εκατοστά που ισχύει μέχρι σήμερα, τότε τα τέλη κυκλοφορίας θα επαναπροσδιοριστούν με αποτέλεσμα να καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας και για τα ΙΧ με χαμηλούς ρύπους τα οποία σήμερα απαλλάσσονται.
  • Θεσπίζονται αντικίνητρα στην κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων (π.χ. για οχήματα άνω των 15 ή 20 ετών) με την επιβολή ενός «τέλους περιβάλλοντος». Το τέλος αυτό δεν αποκλείεται να επεκταθεί και στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.
  • Καταργείται το σύστημα απόσυρσης των ΙΧ. Θα αντικατασταθεί με ένα επίδομα, το οποίο θα χορηγείται για την απόκτηση αυτοκινήτων κυρίως χαμηλής τιμής.
  • Σύμφωνα με τους βασικούς άξονες των αλλαγών, το τέλος ταξινόμησης για την αγορά αυτοκινήτου θα υπολογίζεται πλέον με βάση τη λιανική τιμή πώλησης και όχι τον κυβισμό, όπως και τα τεκμήρια διαβίωσης και ο φόρος πολυτελείας. Θα επιβληθεί «τέλος περιβάλλοντος» στα παλαιά αυτοκίνητα άνω των 15 ή 20 ετών και θα δοθούν κίνητρα για την αντικατάστασή τους από νέα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις