Περιορισμοι ταξινομησης 2ου εξαμηνου 2017 και 2018

Περιορισμοί Ταξινόμησης

Σχετική κωδικοποιημένη εγκύκλιος με αριθμ. πρωτ. 23604/1182/17 (ΑΔΑ: ΨΗΖ2465ΧΘΞ-ΨΘΡ)

1/ Λόγω του α/ σχετικού από 26/7/2017 οι εθνικές αρχές, θεωρούν τα πιστοποιητικά συμμόρφωσης ως μη ισχύοντα πλέον για τους σκοπούς του άρθρου 26 της οδηγίας 2007/46/ΕΚ, και απαγορεύουν την ταξινόμηση, των νέων οχημάτων των κατηγοριών M2 και M3 των κλάσεων ΙΙ, ΙΙΙ και B όσον αφορά τις αγκυρώσεις των καθισμάτων επιβατών τους και την εγκατάσταση των καθισμάτων οχημάτων που δεν πληρούν τον κανονισμό R80.03 της Ο.Ε.Ε./ΟΗΕ.

εξαιρούνται

οχήματα της κατηγορίας M2 που έχουν εγκριθεί με τον κανονισμό αριθ. 17.08 της ΟΕΕ/ΟΗΕ.

Δηλαδή:

Επιτρέπεται η ταξινόμηση των ανωτέρω οχημάτων μόνο εφόσον στο πεδίο των οδηγιών με τίτλο « … Αντοχή καθισμάτων» θα αναγράφεται R80.03 (ή R17.08 για τα εξαιρούμενα)

2/ Λόγω του β/ σχετικού από 9/11/2017 οι εθνικές αρχές, θεωρούν τα πιστοποιητικά συμμόρφωσης ως μη ισχύοντα πλέον για τους σκοπούς του άρθρου 26 της οδηγίας 2007/46/ΕΚ, και απαγορεύουν την ταξινόμηση, των νέων μονώροφων άκαμπτων ή αρθρωτών οχημάτων των κατηγοριών Μ2 ή Μ3 , κλάσης ΙΙ ή ΙΙΙ ή κλάσης Β δυναμικότητας μεγαλύτερης των 16 επιβατών όσον αφορά την αντοχή της υπερκατασκευής τους που δεν πληρούν τον κανονισμό R66.02 της ΟΕΕ/ΟΗΕ

εξαιρούνται

μονώροφα άκαμπτα ή αρθρωτά οχήματα που έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί για να μεταφέρουν περισσότερους από 22 επιβάτες, καθήμενους ή όρθιους, εκτός από τον οδηγό και το πλήρωμα που δεν πληρούν τον κανονισμό R66.01 της ΟΕΕ/ΟΗΕ

Δηλαδή:

Επιτρέπεται η ταξινόμηση των ανωτέρω οχημάτων μόνο εφόσον στο πεδίο των οδηγιών με τίτλο «R66» θα αναγράφεται R66.02 (ή R66.01 για τα εξαιρούμενα)

3/ Λόγω του γ/ σχετικού από 1/1/2018 οι εθνικές αρχές, θεωρούν τα πιστοποιητικά συμμόρφωσης ως μη ισχύοντα πλέον για τους σκοπούς του άρθρου 43 του κανονισμού 168/2013/ΕΚ, και απαγορεύουν την ταξινόμηση, νέων οχημάτων των κατηγοριών L1e, L2e και L6e όσον αφορά τις απαιτήσεις του ανωτέρω κανονισμού που δεν πληρούν τον κανονισμό 168/2013/ΕΚ όπως ισχύει

Δηλαδή:

Επιτρέπεται η ταξινόμηση των ανωτέρω οχημάτων μόνο εφόσον στο πεδίο των οδηγιών με τίτλο «Αριθμός ΕΕ» θα αναγράφεται e?*168/2013*?????*?? (? ψηφίο)

4/ Λόγω του δ/ σχετικού από 24/2/2018 οι εθνικές αρχές, θεωρούν τα πιστοποιητικά συμμόρφωσης ως μη ισχύοντα πλέον για τους σκοπούς του άρθρου 26 της οδηγίας 2007/46/ΕΚ, και απαγορεύουν την ταξινόμηση, νέων οχημάτων των κατηγοριών M1, μέγιστης μάζας που δεν υπερβαίνει τα 2500 kg και Ν1 προερχόμενα από την κατηγορία M1 και μέγιστης μάζας που δεν υπερβαίνει τα 2500 kg όσον αφορά τις τεχνικές διατάξεις του τμήματος 3 του παραρτήματος Ι του κανονισμού 78/2009.

Εξαιρούνται

α) οχήματα της κατηγορίας N1, και,

β) οχήματα της κατηγορίας M1, με μέγιστη μάζα άνω των 2 500 kg και τα οποία προέρχονται από οχήματα της κατηγορίας N1,

στα οποία το «σημείο R» της θέσης οδηγού είναι είτε έμπροσθεν του εμπρόσθιου άξονα είτε κατά το διαμήκη άξονα σε απόσταση 1100 mm κατ’ ανώτατο όριο όπισθεν της εγκάρσιας κεντρικής γραμμής του εμπρόσθιου άξονα.

Δηλαδή:

Επιτρέπεται η ταξινόμηση των ανωτέρω οχημάτων μόνο εφόσον στο πεδίο των οδηγιών με τίτλο «… Προστασία πεζών» θα αναγράφεται 78/2009Β ή 631/2009Β ή 459/2011Β ή R127.00

5/ Λόγω του ε/ σχετικού από 1/9/2018 οι εθνικές αρχές, θεωρούν τα πιστοποιητικά συμμόρφωσης ως μη ισχύοντα πλέον για τους σκοπούς του άρθρου 26 της οδηγίας 2007/46/ΕΚ, και απαγορεύουν την ταξινόμηση, νέων οχημάτων μάζα αναφοράς μη υπερβαίνουσα τα 2610 kg (η οποία μπορεί να επεκταθεί στα 2840 kg) των κατηγοριών Μ1, Μ2 και Ν1 κλάσης Ι όσον αφορά τις εκπομπές από ελαφρά επιβατηγά και εμπορικά οχήματα (Euro 5 και Euro 6) με χαρακτήρα ZD ή ZG ή ZJ

Δηλαδή:

Επιτρέπεται η ταξινόμηση των ανωτέρω οχημάτων μόνο εφόσον στο πεδίο των οδηγιών με τίτλο «70/220 Εκπομπές καυσαερίων» θα αναγράφεται 459/2012 ή 630/2012 ή 143/2013 ή 171/2013 ή 195/2013 ή 519/2013 ή 715*136/2014 ή 2015/45 ή 2016/427 ή 2016/646 με χαρακτήρα ZD ή ZG ή ZJ

Σημείωση: Οχήματα που περιγράφονται ανωτέρω και στην στήλη «88/77 Εκπομπές πετρελαιοκινητήρων» αναφέρουν μία εκ των 595/2009C ή D , 582/2011C ή D, 133/2014C ή D , 64/2012C ή D , 595*519/2013C ή D , 595*136/2014C ή D , 627/2014C ή D , 2016/1718C ή D συνεχίζουν να ταξινομούνται.

6/ Λόγω του στ/ σχετικού από 1/11/2018 οι εθνικές αρχές, θεωρούν τα πιστοποιητικά συμμόρφωσης ως μη ισχύοντα πλέον για τους σκοπούς του άρθρου 26 της οδηγίας 2007/46/ΕΚ, και απαγορεύουν την ταξινόμηση, νέων οχημάτων των κατηγοριών M2 , M3 , N2 και N3 όσον αφορά τα προηγμένα συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης με επίπεδο έγκρισης 2

Εξαιρούνται:

α) οχήματα που έλκουν ημιρυμουλκούμενο της κατηγορίας N2 με μέγιστη μάζα άνω των 3,5 αλλά όχι άνω των 8 τόνων·

β) οχήματα κατηγοριών M2 και M3 Κλάσης A, Κλάσης I και Κλάσης ΙΙ·

γ) αρθρωτά λεωφορεία κατηγορίας M3 Κλάσης A, Κλάσης I και Κλάσης ΙΙ·

δ) οχήματα εκτός δρόμου κατηγοριών M2 , M3 , N2 και N3 όπως αναφέρονται στο παράρτημα ΙΙ μέρος Α σημεία 4.2 και 4.3 της οδηγίας 2007/46/ΕΚ·

ε) οχήματα ειδικής χρήσης κατηγοριών M2 , M3 , N2 και N3 όπως αναφέρονται στο παράρτημα ΙΙ μέρος Α σημείο 5 της οδηγίας 2007/46/ΕΚ·

στ) οχήματα κατηγοριών M2 , M3 , N2 και N3 με περισσότερους από τρεις άξονες

Δηλαδή:

Επιτρέπεται η ταξινόμηση των ανωτέρω οχημάτων μόνο εφόσον στο πεδίο με τίτλο «Παρατηρήσεις» θα αναγράφεται 347/2012Β ή 2015/562Β

7/ Λόγω του ζ/ σχετικού από 1/11/2018 οι εθνικές αρχές, , θεωρούν τα πιστοποιητικά συμμόρφωσης ως μη ισχύοντα πλέον για τους σκοπούς του άρθρου 26 της οδηγίας 2007/46/ΕΚ, και απαγορεύουν την ταξινόμηση, νέων οχημάτων των κατηγοριών Μ,Ν,Ο για λόγους σχετικούς με την αντίσταση τριβής κύλισης των ελαστικών που τοποθετούνται

εφόσον τα ελαστικά δεν φέρουν την παρακάτω σήμανση ανά κατηγορία ελαστικού

 ελαστικά της κατηγορίας C1  S2WR2

 ελαστικά της κατηγορίας C2  S2R2

όπου

α) C1 — ελαστικά που έχουν σχεδιασθεί κυρίως για οχήματα των κατηγοριών M1, N1, O1 και O2

β) C2 — ελαστικά που έχουν σχεδιασθεί κυρίως για οχήματα των κατηγοριών M2, M3, N, O3 και O4 με δείκτη φορτίου, όταν χρησιμοποιούνται μονά, ≤ 121 και σύμβολο της κατηγορίας ταχύτητας ≥ «N»·

Ένας τύπος ελαστικών μπορεί να ταξινομηθεί σε περισσότερες της μιας κλάσεις, αν πληροί όλες τις σχετικές απαιτήσεις κάθε κλάσης για την οποία εγκρίνεται.

Εξαιρούνται:

α) τα ελαστικά με μέγιστη ταχύτητα χαμηλότερη των 80 km/h ( σύμβολο ταχύτητας F)

β) τα ελαστικά των οποίων η ονομαστική διάμετρος της ζάντας δεν υπερβαίνει τα 254 mm (κωδικό ονομαστικής διαμέτρου σώτρου ≤ 10) είτε είναι ίση ή μεγαλύτερη των 635 mm(κωδικό ονομαστικής διαμέτρου σώτρου ≥ 25 ),

γ) τα εφεδρικά ελαστικά προσωρινής χρήσης τύπου Τ,

δ) τα ελαστικά εξοπλισμένα με πρόσθετες διατάξεις για τη βελτίωση των ιδιοτήτων πρόσφυσης (π.χ. ελαστικά με καρφιά) εφόσον επιτρέπονται από άλλες διατάξεις του ΚΟΚ.

Οι απαιτήσεις σχετικά με την αντίσταση τριβής κύλισης (σήμανση R) δεν εφαρμόζονται για τα επαγγελματικά ελαστικά εκτός δρόμου (ελαστικά με ένδειξη «POR» )

Δηλαδή:

Επιτρέπεται η ταξινόμηση των ανωτέρω οχημάτων μόνο εφόσον στο πεδίο με τίτλο «92/23 Ελαστικά» ή στον χώρο των «Παρατηρήσεων» υπάρχει αναφορά στην κανονιστική πράξη R117.02 ή 458/2011 ή 2015/166 και ακολουθεί η ανωτέρω σχετική σήμανση των ελαστικών (πχ S2WR2 ή S2R2 ).

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις