Απελευθερωση οδικων μεταφορων και αρση περιορισμων οδικου μεταφορεα

Απελευθέρωση ΦΔΧ

Απελευθέρωση διεθνών μεταφορών

Με το άρθρο 104 του πολυνομοσχεδίου η κυβέρνηση καταργεί περιοριστικούς κανόνες που διέπουν την άσκηση της δραστηριότητας του οδικού μεταφορέα εμπορευμάτων προς τον σκοπό της περαιτέρω απελευθέρωσης του τομέα και της αύξησης της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών μεταφορικών επιχειρήσεων.

Συγκεκριμένα:
-Με την παράγραφο 1 καταργείται ο περιορισμός της διενέργειας διεθνών μεταφορών μόνο με Φ.Δ.Χ. μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων και η διάκριση των μεταφορέων σε παλαιούς και νέους, προκειμένου να υπαχθούν όλοι σε ενιαίους κανόνες πρόσβασης και άσκησης του επαγγέλματος.

-Με τις παραγράφους 2 και 3 καταργείται ο περιορισμός της θέσης σε κυκλοφορία συγκεκριμένου αριθμού ρυμουλκουμένων ή ημι-ρυμουλκούμενων οχημάτων ανά ρυμουλκό, έτσι ώστε να γίνεται βέλτιστη αξιοποίηση του στόλου των Φ.Δ.Χ..

-Με την παράγραφο 4 τροποποιείται η περίπτωση β΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 3 του ν. 3887/2010, ώστε η μίσθωση να γίνεται σύμφωνα με τον ισχύοντα ν. 4093/2012 (Α΄ 222).

-Με την παράγραφο 5 τροποποιείται η διάταξη της περίπτωσης. ββ. της υποπερίπτωσης. 4 της Παραγράφου ΙΕ του ν. 4093/2012 (Α΄ 222) ώστε να παρέχεται μεγαλύτερη ευχέρεια μίσθωσης Φ.Ι.Χ. και βέλτιστη αξιοποίηση του στόλου των Φ.Ι.Χ..

Συγκεκριμένα είναι δυνατή η μίσθωση οποιασδήποτε κατηγορίας Φ.Ι.Χ., με την προϋπόθεση ότι το φορτηγό είναι κατάλληλο για τις διενεργούμενες μεταφορές από τον μισθωτή.

-Με την παράγραφο 6 καταργείται ρητά η με αριθμ. Β1/13082/1410/2012 (Β’ 888) υ.α. του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και η με αριθμ. Β1/οικ/38810/3156/2014 (Β’ 1809) υ.α. αντιστοίχως.

-Επιπροσθέτως με την παρ. 7 τροποποιείται η παράγραφος 3 του άρθρου 5 του ν. 3887/2010, ώστε η απόδειξη της οικονομικής επιφάνειας να γίνεται με ενιαίο τρόπο ανεξαρτήτως του τύπου της μεταφορικής επιχείρησης (ατομική και κάθε είδους εταιρική μορφή), σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 2 με τίτλο «Ορισμοί» (όσον αφορά τους τύπους των επιχειρήσεων) και άρθρο 7 με τίτλο «Όροι σχετικοί με την απαίτηση οικονομικής επιφάνειας» του Κανονισμού (ΕΚ) 1071/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 21ης Οκτωβρίου 2009 «σχετικά με τη θέσπιση κοινών κανόνων όσον αφορά τους όρους που πρέπει να πληρούνται για την άσκηση του επαγγέλματος του οδικού μεταφορέα και για την κατάργηση της οδηγίας 96/26/ΕΚ του Συμβουλίου». (ΕΕ L300 /2009).

Συνοπτικά:
Με το άρθρο 104 του πολυνομοσχεδίου καταργείται ο περιορισμός διενέργειας Διεθνών μεταφορών μόνο με Φ.Δ.Χ. μικτού βάρους πάνω από 3,5 τόνους καθώς και τα όρια για κυκλοφορία συγκεκριμένου αριθμού ρυμουλκούμενων ή ημιρυμουλκούμενων οχημάτων ανά ρυμουλκό.

Επίσης, παύει να υφίσταται η διάκριση των μεταφορέων σε "παλαιός" και "νέος", ενώ παρέχεται η δυνατότητα μίσθωσης οποιασδήποτε κατηγορίας Φ.Ι.Χ., με την προϋπόθεση ότι το φορτηγό που μισθώνεται είναι κατάλληλο για την εξυπηρέτηση του μεταφορικού έργου του μισθωτή.

Επίσης ορίζεται το ποσό των 9.000 ευρώ (όταν χρησιμοποιείται μόνο ένα όχημα) και 5.000 ευρώ για κάθε επιπλέον χρησιμοποιούμενο όχημα, ως οικονομική επιφάνεια για την έκδοση της άδειας άσκησης επαγγέλματος οδικού μεταφορέα εμπορευμάτων. Τα ποσά ισχύουν για κάθε μεταφορέα, ανεξαρτήτως της ημερομηνίας εισόδου στο επάγγελμα και του τύπου της μεταφορικής επιχείρησης που ελέγχει, ενώ με το πολυνομοσχέδιο προσδιορίζεται ο τρόπος απόδειξης του ύψους της οικονομικής επιφάνειας.

Ο ρόλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

Μετά από την έγκριση διαφόρων ευρωπαϊκών νομοθετικών πράξεων, τόσο οι διεθνείς οδικές μεταφορές όσο και οι εμπορευματικές και επιβατικές ενδομεταφορές έχουν ελευθερωθεί σταδιακά.

Στον τομέα των οδικών μεταφορών το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, σε πολλά ψηφίσματα και εκθέσεις του, ζήτησε και στήριξε το σταδιακό άνοιγμα των αγορών οδικών μεταφορών εμπορευμάτων και επιβατών. Ταυτόχρονα όμως επισήμαινε πάντοτε την ανάγκη να διασφαλίζονται παράλληλα η ελευθέρωση και η εναρμόνιση, καθώς και οι κοινωνικές πτυχές και η ασφάλεια των μεταφορών.

Απηύθυνε παράκληση στην Επιτροπή να λάβει μέτρα κατά των παράνομων πρακτικών που οδηγούν σε αθέμιτο ανταγωνισμό και ενθαρρύνουν το κοινωνικό ντάμπινγκ. Ως προς αυτό, το ΕΚ συνιστά τη θέσπιση κοινωνικού κώδικα για την αντιμετώπιση του προβλήματος της συγκεκαλυμμένης αυτοαπασχόλησης, ούτως ώστε να λαμβάνεται καλύτερα υπόψη η ιδιαιτερότητα των εργαζομένων του τομέα των διεθνών οδικών μεταφορών και να διασφαλίζονται ίσοι όροι ανταγωνισμού.

Έκτακτο Πανελλαδικό Συμβούλιο οδικών μεταφορέων στις 16/5/2017, ώρα 18:00 στα γραφεία του Π.Σ.Χ.Ε.Μ. με μοναδικό θέμα «Την αντίδραση του κλάδου στη διάταξη νόμου που προωθεί η κυβέρνηση με ένα άρθρο και τροποποιεί το νόμο 3887/10, καθώς και άλλους νόμους και διατάξεις.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις